Romancing of stone...

Invita un prieten:   Mail YM
E-mail moderator:  Mail

Cu ceva timp in urma am avut un viu schimb de pareri cu mai multi despre ce inseamna romantismul, dragostea..o floare, un poem, punerea cu grija a unui fir de par rebel dupa ureche la persoana iubita, petale de trandafir presarate pe covor..?!

..WAKE UP!!!..

Sotia mergea in fata mea imbufnata...nu mi-am dat seama la iesirea din Billa ca trebuia sa o las sa iasa prima pe usa...eu caram in spatele ei 2 sacose mari..grele..da, si bidonul cu apa plata...de 5 litri...(apropo, si de jumatate de an numai din salariul meu am platit ratele la banca..si de craciun i-am dat un milion sa-si cumpere ce vrea.."da florile???")..ajunsi acasa a fost asa o atmosfera mai apasatoare...usile nu se inchideau asa de usor..iulia spala vasele asa mai zgomotos...spre seara m-a chemat la calculator sa-mi arate ceva...Romeo si Julieta in varianta moderna..ca sa pot da bine m-am uitat...interesant..mi-a placut..coloana sonora!..totusi dupa asta am reusit sa-mi exprim mai bine sentimentele..in seara aceea Iulia a adormit linistita cu un zambet pe fata...eu nu puteam dormi..ma gandeam la evenimente...ma intrebam ce inseamna sa cari mereu sacosele de Billa, sa platesti rata si intretinerea si mai ales de ce milionul nu face cat buchetul de flori...m-am uitat la zambetul sotiei..apoi mi-am amintit de tragedia vecinilor de la unu...ea a sarit pe geam intr-o seara tipand "sariti ca ma omoara!"..pe el l-au luat a doua zi mascatii..el era foarte romantic..aducea mereu flori acasa..mai ales cand venea beat..si era si foarte amabil..mi-a tinut de cateva ori usa de la intrarea in bloc cand veneam cu sacosele..ceva lipseste in puzzle-ul asta.

Stiti ce?...m-am gandit la Dumnezeu ca nu a scris asa pe cer cu o culoare roz bombon " Va iubesc..Va astept aici sus..toate cele bune"...Dumnezeu A DAT pe singurul Sau Fiu sa moara pentru pacatele noastre...am inteles in sfarsit zambetul Iuliei..fundamental vorbind nu era legat de romantismul meu precar sau de milion sau de flori sau de caratul sacoselor...ci de acest "A DAT" a lui Dumnezeu...

Invit pe toti cugetatorii la romantismul nominal la discutie.
Comentarii:
Comentariu adaugat de bigc in data de 21-01-2008, ora 12:50:50
Marceeeel, acum tu ape�i cu degetul pe un punct sensibil. �i bine faci!!! �mi place cum ai �ncheiat articolul. Intr-adev�r, e vorba de d�ruire, de „a muri fa�� de sine pentru cel�lalt”, e vorba de mult mai mult dec�t de milionul pentru Cr�ciun. Ar putea foarte bine s� fie MiniCooper-ul de Cr�ciun...�i tot s� lipseasc� z�mbetul cu care adoarme partenerul. Stii ce m� bucur� cel mai mult �n adev�rul pe care l-ai spus...c� exist� speran�� pentru to�i. �i pentru cei care pot oferi o ma�in� nou� so�iei �i pentru cel care nu are dec�t dou� bra�e pentru o �mbr��i�are. �i mai interesant este c� am v�zut printre cei care nu mai au nici bra�ele �ntregi, puterea de a d�rui un z�mbet so�iei. Poate c� drumul lor p�n� la d�ruire total� e mai scurt. Mai ferit de conturi, ma�ini, flori �i alte obstacole de „roz bombon” cum spui tu. N-am nimic s�-�i dau...�i m� dau pe mine. Mai �nt�i Lui �i apoi �ie. Frumos...
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 21-01-2008, ora 21:18:19
Offf, Marcele, cum ne provoci tu!!:) Ai scris parca din..cruda realitate. Se pare ca romantismul din zilele noastre este inlocuit de acel milion, de acel laptop sau mai stiu eu ce daruri, oferite celui drag. De multe ori poate ca o facem din obligatie sau ca asa-i normal, "ca am vazut eu la colegul meu de munca ca atunci cand e suparata sotia pe el, (ca iar a venit acasa tarziu) ii duce un buchet frumos de flori". Uitam insa esenta romantismului..si anume daruirea!Ce daruim? Cum daruim? Cand daruim? Cat daruim? Sunt intrebari pe care unoeri, vrem sau nu sa recunoastem ni le adresam. Desi atunci cand e vorba de daruire, ar trebui sa uitam de noi, de eu-ul nostru si sa daruim neconditionat! Toate cele bune, romanticilor!
 
Comentariu adaugat de angel in data de 21-01-2008, ora 22:00:18
..nu cred ca romantismul este o necesitate.reprezinta mai mult o forma ideala prin care cineva poate iubi si manifesta respectiva iubire(sau..a iubi cu stil).sunt unii oameni care nu au nici o tangenta cu romantismul.. dar au o dragoste mult mai puternica decat un romantic inrait(care iubeste stilat dar superficial).privind la prioritati.. :)necesar ar fi milionul.. placut ar fi fost buchetul.. iar ideal ar fi fost ambele.idealul e cateodata prea greu de ajuns,dar strict aspectul placut al iubirii si nu cel util(care e in stare sa se ofere si sa se sacrifice) nu confera in fond nimic esential,durabil.
:)e visator sa faci dedicatii.. dar e salvator sa le pui in practica.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 21-01-2008, ora 22:16:52
Frumos Angel..!teoria ca teoria..dar practica ne omoara..stii cum ii..:)
 
Comentariu adaugat de angel in data de 21-01-2008, ora 22:34:27
trebuie sa existe un inceput.. (in cazul de fata teoria).o sa fac tot posibilul sa nu fiu ucis de practica,chiar daca stiu multe victime.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-01-2008, ora 12:51:18
as spune ca,romantismul nu este o necesitate dar este decorul care infrumuseteaza casa.iubirea,dragostea sunt temelia,dar ce ar fi niste ziduri goale fara cateva tablouri si cateva flori uscate,dar pastrate intr-o vaza in semn de amintire...(nu mi-ar place sa locuiesc intr-o casa fara mici aranjamente)cred ca d-zeu a avut o dragoste manifestata,demonstrata, rostita.romantismul este amanuntul care te face delicat...respect pt d-l angel
 
Comentariu adaugat de marian in data de 22-01-2008, ora 15:47:43
ca sa facem o analogie... romanticul, in zilele noastre e privit ca un hamster, cel ce nu e romantic e privit ca un soarece. totul e branding :)... in esenta avem aceeasi radacina.
ce sau cine ne clasifica in romantici sau nu? faptele... caracterul?...sau e ca la mica publicitate... romantic incurabil, caut bla bla bla...
i personaly believe :)... ca e ceva care se invata, se educa... sau nu?! de iubit, iubim... a o face intr-o forma romantica e ceea ce face diferenta... sau nu?!... uite ce framantare am capatat... poate ma ajuta cineva sa gasesc un raspuns...sau nu?! :)
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-01-2008, ora 16:17:53
romantismul tine de cunosterea persoanei pe care o iubesti si apoi dedicarea in a vorbi pe limbajul de dragoste al celeilate persoane,nu al tau,parerea mea.daca cauti sa fii romantic gandindu-te la ceea ce-ti place tie sau cum ti-ai imagina tu ca ar trebui sa fie,gresesti din start.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-01-2008, ora 16:25:36
"e visator sa faci dedicatii, dar e salvator sa le pui in practica" ma gandesc cum se descurca cei ce promit luna, stelele de pe cer, carari pe mare, zile din viatza si raze de soare..oricum..mult succes ! :)
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 22-01-2008, ora 16:29:49
Teo zice ca am scris din cruda realitate...pai da...realitatea bate filmul..recunosc nu sunt un romantic...am lipsit la lectia aia..dar imi place sa fiu iubit chiar daca am iesit primul pe usa...nu am facut-o din nepolitete ci pentru ca is framantat de multe ganduri..vreau sa fiu iubit in tricoul meu vechi si larg de acasa in care ma simt asa de bine..eu sunt formatat in a face ceva clar, concret pt a-mi demonstra dragostea...traim intr-o lume in care "textele" parca fac mai mult decat un act clar de atasament si dragoste...cunosc tot felul de Don Juan-i care au sucit mintile multor fete cu vorbe din astea...siroparii le zic eu...sau cu un laptop sau cu bmw-ul personal..sau cu un restaurant super..dar in inima nu aveau altceva decat interese meschine de instinct bazal..nu stiu..de multe ori cred ca hollywoodul sau telenovelele ne educa "dragostea" si ne imunizeaza pt ceea ce este cu adevarat autentic:prietenie, dragoste, de ce nu..romantism.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 22-01-2008, ora 16:36:44
imi place ce spune andreea:"romantismul nu e o necesitate dar este decorul care infrumuseteaza viata"..e supeeer..cred ca ai prins destul de precoce ideea pe care am vrut sa o subliniez in articol! felicitari
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 22-01-2008, ora 16:37:58
angele...you are my bro...gandim la fel!
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-01-2008, ora 16:39:56
Marcele, andreutza noastra ii maritata..stie si simte ce-i ala romantism..:) Noi inca mai credem "siroparii", si romanticii de duzina! Si eu le urez mult succes, ca si razvan, celor care promit marea cu sarea..oare cum se descurca?:)
 
Comentariu adaugat de liviu in data de 22-01-2008, ora 16:41:47
poi e cel mai usor sa promiti luna, stelele, raze de soare si altele de genul asta pentru ca nu-s ale tale,sunt ale tuturor si sunt deacord cu marcel cand spune ca dragostea se vede in acel A DAT...trebuie sa daruim ceva care sa ne coste...
 
Comentariu adaugat de live_4true in data de 22-01-2008, ora 21:09:08
subiectu asta poate ma depaseshte un pik dar tot imi place.......si sunt si eu de acord cu andreea......... si poeziile romanticilor poate mai mint din cand in cand....ca sa impresioneze cealalta persoan.....si poate mai tarziu acest lucru il incurca.....un bun exemplu fiind ceea ce a zis facaseborsh legat de stele si luna......:D.......
 
Comentariu adaugat de Alexandy in data de 22-01-2008, ora 22:15:37
Marcele m-ai pus putin pe ganduri. Nu stiu daca is eu destul de romantic ca sa umblu cu versuri ca "N-am avere, decat iubirea" sau alte texte, dar un lucru mi-as dori: sa stiu ca sotia mea nu Ii cere Domnului ajutor in fiecare dimineata pt inca o zi in care trebuie sa ma mai suporte, ci Ii multumeaste pt inca o zi alaturi de cel pe care l-a ales. Asa ca...Doamne da-mi intelepciune!
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 22-01-2008, ora 22:37:31
Dumnezeu A DAT pe singurul Sau Fiu sa moara pentru pacatele noastre....deci dragostea inseamna sacrificiu!!!!iubeste-ma asa cum sunt!!!!!:)
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 23-01-2008, ora 07:39:38
pai alexandy..da si eu doresc sa nu se roage asa sotia pt tine...acu depinde cu ce o "cuceresti"...cu moduri clare si practice de iubire si altruism sau cu "texte"..astea, textele tin pana la o vreme, dupa aia se prinde si ea ce a luat si incep rugaciunile...
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 23-01-2008, ora 07:48:45
Teo eu unul nu-ti doresc sa dai peste vreun "siropar" stilat si profesionist, dar nici peste vreunul care sprijineste mioritic peretele cand vorbeste cu tine sau caruia ii place golful tau, ci iti doresc unul care sa te iubeasca asa cum esti cu defecte si calitati.
 
Comentariu adaugat de anca in data de 23-01-2008, ora 09:08:45
E ceva la articolul asta care totusi provoaca un sentiment pe care inca nu l-am denumit. Insa nu e numai de pace. Si poate pt ca impresia mea este ca femeia e "victima" iar barbatul "sobolanul". O fi femeia o romantica visatoare si barbatul mai putin, dar tot femeia este cea care are in mana ,mereu as putea spune,decizia finala. Daca nu-i place ce ofera si daca nu-i ofera cat isi doreste, isi permite sa faca orice. Oricum, ce este important, e ca dragostea sa fie prezenta, si daca e dragoste, vor fi si acele momente care ii vor salta inima de bucurie partenerei. Acum nah, cei casatoriti, sa mearga mai departe...cei single sa astepte in continuare, si apoi sa spere la romantism.
 
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 23-01-2008, ora 13:56:49
E vorba de romantism sau de realitate ? eu cred ca Marcel a vrut sa ne trimita la realitate in stilul lui special si unic pe care nu il gasesti in fiecare zi ci doar in fazele lui bune ,meditati si luati ce e bun .
Marcel spune tata ca ce spui e bine ,sau........
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-01-2008, ora 14:08:19
mi-a placut ce a zis cami...sa stii sa vorbesti pe limbajul de dragoste al celeilalte persoane, sa-i stii nevoile si sa incerci sa le implinesti tocmai pentru ca o iubesti.D-zeu ar fi putut sa fie mult mai creativ la partea cu "va iubesc"(scrisu cu roz bombon pe cer era o varianta) da cu ce ne-ar fi ajutat?Nu de asta aveam nevoie...
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 23-01-2008, ora 20:41:58
Draga Marcele, eu mai mult ca tine imi doresc lucrul acesta, ca ei...barbatii, sa iubeasca la ele..,lucrurile care nu pier. NU golful, nu functie, nu toate aceste lucruri..pe care azi le ai..si maine e posibil sa nu le mai ai.Acelasi lucru este valabil si pentru noi, fetele..supranumite "romanticele incurabile". Asa cum spunea Anca, de multe ori poate ca ea, desi nu pare..are in "mana" decizia finala.(sa nu generalizam:) )
Poate ca esenta sta in a da..si nu oricum. Nu banii, nu relatiile conteaza ci, sa dam ceea ce unoeri poate aveam mai scump..sa dam din timpul nostru celui drag, sa oferim timpul nostru pentru a asculta, a plange sau a rade...
Toate cele bune!!
 
Comentariu adaugat de marian in data de 24-01-2008, ora 11:32:28
eu tot nu reusesc sa ma abtin... zambesc intr-una citind comentariile. culmea e ca eu chiar cred in ce scrieti,dar nu reusesc sa reprim zambetul asta.
cat despre incurabilitate... exista un "medicament" miraculos. credeti sau nu, se cheama casnicie. daca am avea o diagrama cu faptele romantice ale unui om (n-as face diferentiere de sex aici) probabil ca dupa "decizia finala" ati vedea a prabusire dramatica. puteti sa contestati ce zic... dar vreti sau nu, cam asa stau lucrurile.
ne transforma asta in niste vanatori, iar odata ce am prins "prada"...gata?
ne schimba asta statutul de oameni care iubim? suntem de aratat cu degetul? oare nu mai avem energie si timp ptr a revitaliza romanticul inmormantat in facturi, sedinte cu parintii, joburi, cumparaturi in billa :)...fitness. aflam prea multe amanunte despre cum se epileaza o femeie?
mai, oare cum se lupta cu asta???... ptr ca dincolo de toate, prefer comediile romantice, imi place asa de mult cand cineva iese din tipar si face un gest romantic ptr partenerul de viata... chiar de este casatorit de 15 ani. si atunci? oare e vina sotiei care imi zice ca ma iubeste asa cum sunt? care imi zice ca ar renunta la multe, numai sa nu ma schimb?! ei bine, asta devine ciudat.
vreau sa simt dragoste ptr ea in fiecare clipa, sa stiu ca si ea simte la fel ptr mine. prefer sa arat dragoste traind-o... si sa o exprim prin lucruri romantice... asa ca: ella, te iubesc!!!
uppps, asta a fost ceva romantic?
atunci de ce am gandurile de la inceputul comentariului... iar zambetul e tot acolo...si am fost sincer in declaratia mea. Dumnezeu stie asta.
offf, o luam de la capat?! :)
 
Comentariu adaugat de bigc in data de 24-01-2008, ora 12:45:27
�i eu sunt c�s�torit�...ce-i drept, de mai pu�in de un an, �i ca orice cuplu „treaz” care este interesat de mersul rela�ie, de men�inerea frumuse�ii �n c�snicie...ne gandim la felul cum se aplica romantismul atunci cand vine scaden�a la rata la banc�, atunci c�nd s-a umplut chiuveta de vase (c� la noi se �nt�mpl� �i asta), atunci c�nd sunt rufe de sp�lat (mama, mul�umesc �nc� o dat� pentru ma�ina de sp�lat), atunci c�nd sun� ceasul diminea�a �i ne urnim cu greu s� ne �ndrept�m spre o zi �n care ne amintim c� via�a asta o cam petrecem la munc�...gata m� opresc, da' lista e lung�...
De�i mul�i „binevoitori” ne-au amenin�at c� or s� ne ias� nou� pe nas ideile de amor...ne g�sim ast�zi �ntr-un cadru mai frumos dec�t credeam c� avea s� fie. Ne plimb�m mai rar pe falez� pe sub teii �nflori�i pentru c� avem spa�iul casei noastre �n care ne sim�im a�a de bine. M�nc�m mai rar �n ora� pentru c� noi g�tim mai bine...�i nu e un regres, nu e un minus fa�� de cum eram �nainte de c�s�torie...e mai frumos, mai plin �i mai real. Am trecut de la IDEEA de romantism la TRAIREA romantismului. �i, v� rog s� m� crede�i, abia acum e real totul. E romantic s� speli vasele? E romantic s� faci curat �n cas�? Cu un so� care urmeaz� exemplul lui Hristos „iubi�i-v� nevestele cum a iubit Hristos Biserica”...DA, ESTE. Te iubesc, Bogdan...esti eroul meu!
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 24-01-2008, ora 14:24:48
Eu nu sunt casatorita,dar va veni si timpul cand voi fi...:P Cumnat-o..bravooo..Eu am vazut o particica din "casa" voastra, dar stiu ca Dumnezeu a pus ceva in voi si asta nu se da si se ia dupa cum ai chef...Eu cred ca aceasta iubire dainuieste..
In casnicie(din propria experienta va spun..:P -gluma)sunt "momente si momente"(dupa cum a spus un amic :))si nu se vede intotdeauna romantismul, dar el exista. Mie mi se pare fain si atunci cand mergi cu sotul la cumparaturi,poate nu foarte romantic, dar faptul ca mergeti impreuna,alegeti impreuna este un lucru fain.Un lucru care mi se pare mie romantic este si atunci cand mergi sa cumperi pt sot camasa, cravata..sa stai si sa alegi, sa asortezi culorile..(asta-mi place mie sa fac si petrec mult timp acolo..:))Stiu ca sunt lucruri marunte..poate,dar ati vazut ce a zis si Marcel cu iesitul pe usa..:)Nu exista un tipar al romantismului, nu la toti ne iese la fel..Nu doar barbatul trebuie sa fie romantic, ci si noi,femeile..:)
Chiar dak in casnicie nu este totul roz sunt sigura ca sunt multe momente faine si romantice pe care numa in casnicie le poti afla. Cei ce sunteti casatoriti,bucurativa de casnicie; iar cei care nu sunteti casatoriti...asteptati...TOATE ISI AU VREMEA LOR.:)
 
Comentariu adaugat de noname in data de 24-01-2008, ora 17:18:25
si eu sunt casatorit, si sotia mea spune ca sunt romantic. eu sunt romantic datorita ei, si toate lucrurile pe care le fac pentru ea si sunt romantice, poate nu sunt romantice pentru alte persoane. romantismul meu este mai mult "A DA", dau din tot pentru ca este trupul meu "...SI SE VOR FACE UN SINGUR TRUP...". te iubesc kia.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 24-01-2008, ora 18:23:47
alo!...unde va treziti?!...la "Din dragoste" de Mircea Radu?..va rog...tineti-va de subiect.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 24-01-2008, ora 19:51:17
marcellinho...nu ridica lipsa ta de romantism la rang de virtute...lasa oamenii sa se exprime...n-oi fi tu romantic din fire da' asta nu-i o scuza...te poti educa...mai e si pentru tine o sansa :):):)
 
Comentariu adaugat de marian in data de 24-01-2008, ora 20:29:40
valeu, ce-am starnit aici... mai ramane sa apara cineva si sa inceapa ca cei care castiga vreun oscar... multumesc mamei care m-a facut, colegei din gradinita care imi dadea desertul vara voia ei, lui X care m-a tinut de mana... lui cristi mungiu ca a luat premiu... sa mai puna cineva un poem... pe la comentariu 50 avem si o cerere in casatorie pe portal :)
dar oare nu e loc pentru toata lumea sa exprime idei si, iata, chiar si sentimente?! :)
dar ca sa revenim... eu cred ca tine si de partener. adica poti fi un tip sau tipa romantica...sa propui, sa faci, sa exprimi... si feed-back-ul e cel mult un suras si imediat replica: "vai ce frumos e... mai ai vazut la cat a ajuns euro?" ei bine nu iti iese romantismul din cap? ma rog... poti rezista, reincerca... dar cat? :))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 24-01-2008, ora 20:34:17
valeuuuuuuuuuuu!!dar parca ne-am cam inghesuit la subiectul asta!!va place, asa-i?:)) daca era vreo dezbatere pe-o tema din Vechiul Testament..hehe..:))era linste si pace..nu ca acum n-ar fi! Marcele, schimba tema!!:))
 
Comentariu adaugat de maria in data de 24-01-2008, ora 21:23:17
milionu' e suficient.....eu sunt mutumita..cand pot sa vin sa il iau????::))))))
marcelica..incearca sa o intelegi pe iuly.....poate cere mult insa poate si ofera mult.......nu stiu...parerea mea e ca dc faci un efort si iti treci in calendar lunile si data cand sa ii duci flori, o sa vezi ce fericita e... ::)))))
 
Comentariu adaugat de Cathy in data de 24-01-2008, ora 21:48:30
Am citit impreuna cu sotul meu comentariul tau “bigc” si l-a impresionat foarte tare declaratia pe care i-ai facut-o lui Bogdan, dupa care ….ma priveste gales si-mi spune: “dar tu nu ai nimic de comentat pe subiectul acesta?” Am inteles imedat ce vroia sa spuna (of manipularea asta !!!) caci are impresia ca e un romantic autentic numai ca nu am mai primit un buchet de flori de cateva luni bune. “Cum poti spune asta, se apara el, ai uitat ca saptamana asta ti-am facut o surpriza si te-am invitat in oras, asta nu se pune?” Si are dreptate….se pune.
Numai ca pe mine m-a impresionat nu faptul ca am luat masa la restaurant ci ca si-a amintit faptul ca implinisem 6 luni de casnicie. Asta era minunea! Eu ma luasem cu examene, proiecte de predate, serviciu si alte precupari casnice si uitasem complet. Dar el nu a uitat si ASTA m-a dat pe spate. Si florile sunt f importante, poate ca si declaratiile de iubire dar pentru mine este important ca atunci cand vorbesc cu sotul meu el chiar ma asculta si desi imi cunoaste toate defectele (care nu’s putine) el tot ma iubeste si ma respecta. Am inteles ca dragostea naste mai intai daruire si apoi romantism, iar cea mai mare binecuvantare pe care am primit-o nu este aceea ca ne avem unul pe celalalt la bine si la greu ci faptul ca alaturi de noi Il avem in casnicia noastra pe Dumnezeu.
 
Comentariu adaugat de angel in data de 24-01-2008, ora 22:04:42
"daca era vreo dezbatere pe-o tema din Vechiul Testament..hehe..:))era linste si pace.."

:).. si in vechiul testament au fost romantici(wow!).. As putea zice ca tatal romanticilor si mentorul lor de pretutindeni (mai ales in bransa crestina)este ..Solomon(rezultatul dragostei intre alti doi romantici David si Bat-Seba),creatorul ghidului micului romantic "Cantarea Cantarilor".Isaac a fost surprins chiar,citez din Genesa 26:8,"jucandu'se" cu sotia sa(dna Rebeca).Asa ca ..romanticii vor scoate romantisme si din pietre,sau vechi testamente.
(simt ca si lui teo ii place subiectul dar e reticenta in a ne spune:).. nu ma ura teo,te rog,eu votez cu tine)
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 24-01-2008, ora 22:17:13
Angelinoooooooooo..nu ma provoca!!:))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-01-2008, ora 00:20:06
S-a dat drumu' la "love chat" ??? Sunt baiat inalt, voinic chipes 1.80 blond cu ochii negri ambitios cu "perspective de viitor",VAND TRACTOR 4x4 pentru detalii contactati'ma.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 25-01-2008, ora 08:50:38
facaseborsh nu exagera cu inalt, blond...eu cred ca de mult fumul tractorului te-a facut brunet de-a binelea!...dragii mei va multumesc mult pentru tot ce comentati!...si va rog nu va opriti...eu unul dau copy-paste la ce spuneti voi si invat ceva secrete romantice...Honey I'm coming!
 
Comentariu adaugat de bigc in data de 25-01-2008, ora 09:06:23
Mie �mi place c� oamenii vorbesc aici. Dac� am f�cut r�u cu declara�iile...�mi pare r�u. Acum, c�nd citesc, m� g�ndesc la inima pe care o are Dumnezeu pentru c�snicie. EL e a�a de interesat ca noi s�-I fim pl�cu�i a�a...fiecare fiind o jum�tate dintr-un �ntreg care a luat na�tere c�nd am spus DA la altar. Asta �mi d� speran��! C�snicia nu e un drum u�or �i peste fiecare familie vor veni vremuri de �ncercare, de boal�, de lipsuri...dar �tim cu to�ii, dragi romantici care onora�i prezen�a Lui �n familiile voastre, c� pe genunchi, al�turi de El, form�m o funie �mpletit� �n trei, care nu se rupe u�or. �nchid ochii, m� plec �i spun:"Mul�umesc, Doamne, c� iube�ti c�snicia �i c� vrei s� ne aju�� s� facem asta bine. Prin Tine..."
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-01-2008, ora 11:25:14
:))) marcele asta chiat a iesit bine ! da apropo vezi ca nu'i de la tractor, mi-a placut marea de cand eram mic. dar daca tu crezi ca functioneaza, sa stii ca il dau ieftin.poate merge la tine. nu mai fi si tu acum invidios pe ce altii au si tu nu ;))
Si grabeste'te ! deja am clienti. cica e scump la solar.
 
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 25-01-2008, ora 11:59:18
draga marcelus ti as propune sa discutam pe marginea celor 5 limbaje de dragoste, cred ca am pune degegetul pe rana.
si draga facasebors nu uita ca tu ai vazut marea pe cand culoarea ta era bine definita;)
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-01-2008, ora 12:08:45
=))...ce tari sunteti mai...borsh..te fac astia ma...=))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-01-2008, ora 14:28:25
dragul meu nickysor, ce amintiri placute ai starnit, mi'aduc si acum aminte ziua cand am pierdut trenul spre constanta incercand sa te ocolesc, nu mi'a trecut atunci prin cap sa sar peste tine, asa sigur l'as fi prins..:)) pacee..
 
Comentariu adaugat de marian in data de 25-01-2008, ora 17:54:13
daca "din dragoste" parea ca are locul aici... "iarta-ma" cu siguranta nu. drept ptr care va indemn sa reveniti la expresii si caracterizari ce va fac cinste. intervin in calitate de coordonator grup de discutii, prieten si daca e nevoie imi aduc aminte de calitatile de recuperator :)
cele bune :)
on topic, cathy ma bucur ptr voi. pretuiti ceea ce aveti. nu multi se bucura de asa ceva. asta e valabil ptr toti, nu?
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 25-01-2008, ora 18:10:00
mi se pare interesant ce spune Niky..cu limbajele dragostei..se pare ca micile conflicte ale romanticilor apar din cauza ca noi nu intelegem "limbajul" dragostei celui de langa noi, la care tinem...Niky ai putea fi mai concret?
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 25-01-2008, ora 18:19:09
bigc...e super cu declaratiile..nu ai facut nici un rau!..ma bucur pt tine si bogdan...ma bucur ca nu sunteti doar romantici nominali...
 
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 25-01-2008, ora 18:39:58
Draga marcele e normal sa fie diferente intre noi, problema e ca noi tre sa le intelegem sa le acceptam.
probabil ca toti ati citit sau stiti despre limbajele dragostei, exemplu :
el limbaj de dragoste cadouri
ea limbaj de dragoste comunicarea (se gaseste foarte des la ea )
el,face eforturi si cumpara cel mai scump parfum crezand ca o cucereste. ea,este nervoasa la culme crezand ca o ignora dandu i cadoul ,de fapt ea vroia sa i se explice ce a simtit cand a cumparat si ce inseamna asta pt el,iar el e foarte deranjat ca nu a apreciat gestul lui foarte costisitor.
bani de cadou ,cadou ,flori ,sau........???????

asta inseamna ca tre sa muncim ca comunicam sa intelegem limbajul ei (lui)
exemplu:
el sa o intampine pe ea cu limbajul ei de dragoste si nu cu al lui.
e cam greu dar se invata.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 25-01-2008, ora 20:53:35
Mereu cand vin de la birou, si-mi deschid e-mailul..casuta plina iar de romanticii, de voi!:) Aveti activitate, nu gluma, insa deja discutia ma depaseste..cercul se restrange...ajungem la discutii gen casnicie (unde inca nu ne putem da cu presupusul, cine stie ce-o pregati Domnul), gen limbaj al dragostei...asa ca eu renunt momentan!!(cristina, ne bucuram ptr voi, nu ai de ce sa-ti ceri scuze!!) Pana atunci..toate cele bune, romanticilor!!ne vedem la mare...:)))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 26-01-2008, ora 15:56:28
:)) marcel, felicitari, se pare ca acest articol al tau a strans cele mai multe comentarii de pana acum :)) inseamna ca tema merita comentata :> nush ce intelegeti voi prin romantism. in ziua de azi a disparut romantismul. insa mai sunt impatimiti de romantism (ca mine) :)) romantismul este..un sentiment pe kre il ai cand esti indragostit. fie ca exprimi sau nu. adica sa fii cu capul in nori, sa te balbai, sa scapi lucruri din mana, sa zambesti necontrolat, sa te inrosesti repede, sa uiti supararile, sa topai pe strada, sa spui cuvinte frumoase tuturor, sa iti vina sa fredonezi la fiecare semafor, sa privesti cerul, si sa vezi peste tot chipul lui, si cand este online sa iti tresara inima, si daca iti spune 'salut' sa ii scrii cu emotie, de frica sa nu spui ceva gresit, iar cand iese, inima nu mai bate asa tare ca pana atunci, si incepi sa oftezi. dar dupaia el te surprinde fiind pe invisible si iti spune noapte buna, si apoi iese. :D:D:D asta inseamna sa fii indragostit. romantismul vine odata cu asta. romantic esti atunci cand ii faci o surpriza persoanei pe care o iubesti. cand te duci la fereastra ei, sau cand iti pui poza ei la avatar. romantic esti atunci cand il/o iubesti, si stai la scoala, sau la slujba (la biserica) in spatele lui/ei si din cand in cand mai arunci o privire. pentru ca iti place de el/ea. si nu te poti abtine sa nu il privesti. asta e romantismul :P
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 26-01-2008, ora 16:23:16
ruxxy...imi pare rau sa te dezamagesc...dar asta nu se numeste "indragosteala".. Asa eram si eu la varsta ta, tresaream cand ma saluta pe strada sau numai cand il vedeam...dar..asta trece repede. Atunci cand esti indragostit de cineva..nu mai trece asa repede..chiar esti indragostit..:)Cand esti indragostit cu adevarat, cand iubesti cu adevarat te simti altfel..simti mai mult decat fluturasi la stomac si tralala..:)
dar sa trecem la romantism..ca si asa ne atrage atentia destul marcel ca ne abatem de la subiect..:P
 
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 26-01-2008, ora 16:40:24
Fara sa fiu rau vreau sa spun ca nu trebuie sa amestecam romantismul cu adolescenta.
si pana la urma si romanticii trebuie sa inteleaga si sa fie intelesi

pot da explicatii daca se vrea
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 26-01-2008, ora 16:43:39
da...vreau...:)
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 26-01-2008, ora 16:44:40
ROMANTISMUL este.....ce este oameni buni romantismul,sa ma lamureasca si pe mine cineva:))
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 26-01-2008, ora 22:51:20
Ruxi..multumesc pt apreciere..ma bucur sincer ca spui lucrurilor pe nume..cu toti ne-am regasit in descrierea ta...si este real si natural..este romantism curat tot ce descrii tu..pt ca romantismul si romanticii nu au varsta!!!felicitari.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 26-01-2008, ora 22:53:43
Carmen.."romantismul nu este o necesitate, dar este decorul care ne infrumuteseaza viata".nu te-ai regasit in nimic din ce a spus Ruxandra??
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 26-01-2008, ora 23:05:12
scuze pentru greseli...din viteza..
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 26-01-2008, ora 23:31:18
marcelino,ma iei cu copilarii?..insa ceea ce a spus andreea imi place:)
 
Comentariu adaugat de Cucul in data de 27-01-2008, ora 00:37:38
Eu cred ca romanticii se impart in doua: premaritali si postmaritali. Casatoria este rascrucea unde se ratacesc uamenii..
Romanticii premaritali, sunt niste indivizi destul de amuzanti in felul lor desi ei cred ca tot ce mai conteaza in lume e trandafiru ala presat - amintirea primului gest de amor, un fir de par tiplat pe un biletel de dragoste.. unii chiar scriu biletele sau scrisori mai elaborate, iti dau lacrimile uneori, insa putini, extrem de putin isi dau seama ca sunt intr-o oala si nu vad decat fundul ei.
Pentru mine toate gesturile romantice ale premaritalilor palesc in comparatie cu niste gesturi aparent banale in viata de casnicie, cand asculti cu rabdare ce are ea de zis, o atingere usoara, chiar si o privire, toate lucrurile astea mici care o fac sa se simta unica.
Din inima vin toate astea, iar infrastructura lor ar fi: spalatul vaselor (fara scandal si panarama), milionul pentru posete si posetele(care in fond sunt niste aberatii), mi-a ramas agatat un caz cand de ziua ei, el (foarte sarac) i-a cumparat doua rosii din piata, toate aceste gesturi care in fond sunt normale desi unii se simt eroi daca fac macar pe sfert din ele.
E inaltator acest sentiment, cred ca vine DIRECT din Dumnezeu, imi amintesc cu emotie orele lungi de matematica cand soarele cadea pe fata colegei, puteam sa-i vad chiar si puful de pe obraz..
Oamenii gusta din el dar nu stiu sa-i exploreze in adancimile in timp. Sunt prinsi in tumultul vietii, a fi si a avea, si uita ca cele mai fumoase lucruri in lumea asta sunt gratis!
Romanticii premaritali se mai gasesc, cei postmaritali sunt exceptii. Majoritatea casniciilor(bune) au in prim plan respectul reciproc, o dragoste calduta si cam atat. Trebuie doar sa ai ochii deschisi ca sa intelegi ca Dumnezeu este un romantic total. Incepand cu frumusetea zorilor unei zile banale din viata, si terminand cu chipul unei fete.
Cred ca in cer Dumnezeu o sa implineasca pe toti romanticii intr-un mod mult peste imaginatia cea mai bogata.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 27-01-2008, ora 09:14:12
daca e sa ne luam dupa nick-ul tau, e clar ca nu stii ce inseamna romantismul postmarital. ai ramas tot singur-cuc.:))si vezi ca nu erau doar 2 rosii, si un ardei iute.
 
Comentariu adaugat de eugen_nicoleta in data de 27-01-2008, ora 10:50:45
fiecare persoana este romantica in felul ei si se exprima in felul ei. Cred ca ar trebui sa tin cont de modul in care persoana draga mie ar vrea sa imi exprim romantismul.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 27-01-2008, ora 15:02:09
razvane, dar ce-ai cu bietul om?!Dupa ce k "l-ai simtit" ca-i singur-cuc, te mai iei si de el..!!:)) sa nu-mi spui ca tu erai cel care-ai cumparat alea 2 rosii, de stii si de aredeiul iute!Data viitoare, nu-ti mai cheltui banii, vino si-ti dau propria recolta, romanticule!:)))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 28-01-2008, ora 10:06:54
sunt de acord cu eugen_nicoleta... fiecare se exprima in felul lui... mai cred inca ceva; ca ne aflam in 2008 intr-o lume exagerat de pragmatica, pusa in viteza a4a (in cazul in care "masina" e o dacie) si ramane prea putin timp pentru romantisme, gesturi, etc. Pe de o parte nu sunt de acord cu situatia dar in acelasi timp e o kestiune aproape imposibil de ocolit. Parerea mea.. accept cu placere sa fiu contrazis :)
 
Comentariu adaugat de Cucul in data de 28-01-2008, ora 10:16:03
Se intampla mai mereu ca firul vietii sa uneasca doi tineri care au o viata destul de curata insa se afla cam in barci diferite. Ea e in barca iubirilor nostalgice, el in barca flegmaticului perfect. Drama pe care o traieste unul din ei (partenerul reflexiv) e total neanteleasa de celalat, si atunci rauri de lacrimi cristaline pe fata aceea de ingeras, dar chiar si atunci de fapt Dumnezeu ne raneste inima prin imperfectiunea partenerului alipindu-ne strans de El. Din propriile cunostinte aceste relatii dureaza cu un suport puternic de rugaciune.
Bunaoara, aceasta domnisoara - [email protected] (banuiesc acest statut din incarcatura emotionala a mesajelor - "Offf, Marcele, cum ne provoci tu!!: Ai scris parca din..cruda realitate") o persoana aparent ideala, plina de gratie si pasiune il intalneste pe numitul domn "[email protected]", care probabil e un tip simpatic, putin ticnit, insa acest lucru face bine mai ales in Romanica unde nu trebe sa iei viata prea in serios ca innebunesti, si simte un gen de atractie primara, neanteleasa fata de el pentru ca ei ii lipseste acel gen de personalitate(pe pricipiul polii opusi se atrag). Putin mai tarziu urmeaza atractia fata de telenovele cand ea mai gaseste cateva surate care sufera exact ca ea, si merge la culcare cu ochisorii plansi.
Domnul facaseborsh probabil s-ar fi distrat si la scufundarea Titanicului, cu atat mai mult la un mesaj profund despre dragoste postat pe "ecrestin". Dumnezeu ne-a creeat diversificat si asta e un lucru minunat, cred ca daca ar fi doar zglobii ca domnul facaseborsh pe lumea asta, s-ar juca de-a bombele nucleare numai asa din distractie, daca ar fi doar romantici probabil am locui si astazi in pesteri pentru ca pe buna dreptate e mai interesant acolo.
Eu cred ca intre cele doua barci trebuie sa fie niste punti solide de legatura, altfel viata de casnicie devine o comedie romantica jucata in fata cerului.
 
Comentariu adaugat de MNIKY in data de 28-01-2008, ora 12:23:25
Mai cucule cum le spui tu............
EU AS PUNE ROMANTIC = CUCULETE , cand spun romantic ma gandesc la o stare permanenta.
de ce nu ti-ai pus nick-ul porumbel?
 
Comentariu adaugat de Cathy in data de 28-01-2008, ora 12:32:56
draga d-le culule mi se pare mie sau de la romantism ai trecut la psihologie? numai daca ai intreba-o pe d-ra teodumi unde lucreaza ti-ai da seama ca in spatele romantismului se afla o persoana pragmatica de de altfel bine infipta in realitate.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 29-01-2008, ora 01:32:56
teo .. nu stiam ca esti romantica :))
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 29-01-2008, ora 21:56:29
Dragii mei, sunt uimita sa observ ca de la romantism, ati trecut la persoana mea, lucru care-mi creaza o oarecare stare de disconfort. Nu am mai intrat sa-mi verific e-mailul, dar la indemnul unor prieteni, am intrat sa vad ce anume a mai "comentat", in special numitul "cucul". Si acum incep: Stimate Domnule "Cucul", am deosebita placere sa va raspund la commentul adresat persoanei mele. Observam ca ati facut o anumita paralela intre mine si stimantul cavaler "facaseciorba", paralela care ma surprinde dar nu total, deoarece cunosc inclinatiile dumnevoastra de mare "cupidon". V-as oferi un sfat umil, daca se poate: se pare ca Domnul nu v-a "harazit" cu acest dar al "cupidoniatului" deoarece nu stiu sa devina realitate vreun cuplu din presupunerile epe care le faceti. Cu siguranta aveti daruri, dar pe acesta sigur nu-l aveti(desi va place enorm) :) Totodata sunt umita sa observ aceasta fraza: "si simte un gen de atractie primara, neanteleasa fata de el pentru ca ei ii lipseste acel gen de personalitate(pe pricipiul polii opusi se atrag)", n-as vrea sa cer mai multe detalii, deoarece acest subiect s-ar lungi destul de lung (si nu-i cazul), insa cred ca v-ati grabit atunci cand ati facut aceasta afirmatie!
Am trecut demult de stadiul in care il asteptam pe "fat-frumos" cu ML-ul sau Q7. Fetelor, care inca mai visati asta, va ofer un sfat: luati-va voi Q7 si nu-l mai asteptati pe el!:) Cu acestea zise, stimate Domnule Cucu..va urez toate cele bune!!
Cathy, multumesc frumos ptr aprecieri. Poate invata ceva si Domnul mentionat mai sus..(nu stiu de ce evit sa-i tot scriu "nick-ul") :) Robert, nu stii multe despre mine, dar e de-ajuns ca stii despre preaiubita ta sotie! (felicitari ptr ceea ce va urma):)
 
Comentariu adaugat de Cucul in data de 30-01-2008, ora 01:31:19
Imi cer scuze de la persoanele care s-au simtit ofensate de mesajul meu. Sunt foarte de uimit ce prostii s-au putut intelege. Cele doua nick-uri erau alese aproape aleator; m-am folosit de ele doar ca sa dau viata exprimarii; am incercat sa creez doua personaje virtuale. Nu m-a interesat viata particulara a celor doi. Am incercat sa transmit franturi din POVESTEA REALA A UNOR FAMILII CRESTINE pe care le cunosc. Este o durere adanca care se ascunde in sufletul unor persoane din jurul nostru si am avut pe inima sa scriu despre asta. Imi pare rau ca ideea aceasta nu s-a inteles, ci altceva ce chiar nu am intentionat. Cred ca o sa ma retrag aici, va doresc tuturor o casnicie fericita.
 
Comentariu adaugat de marian in data de 30-01-2008, ora 10:46:35
astazi imi servesc capuccino aici pe portal... trei lucruri de subliniat:
1. ieri am fost in billa... la intrare mai mai sa intru in fata sotiei moment in care m-am oprit brusc si i-am zis " te rog" indemnand-o sa intre prima. am pufnit amandoi in ras ptr ca amandurora ne-a zburat gandul la articolul scris de marcel. macar ptr atat si tot s-a meritat sa apara scris aici. dar nu e numai atat. asa ca trec la punctul 2...
2. ma tot gandesc ca marcel ne-a provocat sa ii raspundem legat de un amanunt care fie ne-a scapat, fie ne-am lasat prinsi despre a discuta despre romantism la modul general. tot fac acea paralela intre marcel... care macar in cateva exemple nu da dovada de romantism, dar de dragoste cu siguranta... si acel vecin... care are aceasta imagine creata in comunitate...flori, gesturi frumoase samd... dar care ajunge sa atenteze la viata femeii careia ii umpluse casa de flori... si ajunge arestat... ei bine ca orice om normal la cap il aleg pe marcel de o mie de ori. daca lipseste substanta, in cazul mentionat dragostea, orice gest e ipocrit. va las pe voi sa vedeti si in taram spiritual analogiile
3. din nefericire eu nu am darul impacarii. dar ma simt trist sa vad ca doua persoane care au exprimat pareri decente, consistente la acest subiect vor sa se retraga. dragilor, acest portal poate ajuta tocmai prin ceea ce exprimati, multi oameni. mesajele vostre au avut darul sa ma incurajeze. mi-au oferit o perspectiva pe care nu o gandisem... asta doar si pentru ca sunt diferit. asa ca ma simt bogat ca am putut citi si va rog sa nu ma lipsiti de acest privilegiu. ca sunt lucruri de pus la punct e adevarat. dar noi nu avem nici o vina. asa ca... mult respect pentru teodumi si cucul... bine, fie, si pentru facaseborsh :) cele bune si va astept in continuare pe portal.
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 30-01-2008, ora 20:50:26
ma bucur ca Marian a adus discutia de unde am pornit...si ma bucur ca in ultimul moment a lasat-o pe sotie sa intre prima la Billa..oricum cu toata carenta mea in ale romantismului, Iulia ma iubeste...si eu o iubesc si nu ma deranjeaza sa car sacosele, sa platesc intretinerea si banca(apropos acum 3 zile i-am dat 5,9 mil sa mearga la stomatolog..retineti: bani nerambursabili!)...dar cel mai mult ma deranjeaza cand e meci la televizor si ea vrea sa vada nush ce film insipid si inodor..
 
Comentariu adaugat de maria in data de 01-02-2008, ora 19:26:30
nu pot sa nu revin dragii mei::)))))))) m-am gandit la toate mesajele si tin sa precizez ca la unele am ras cu lacrimi::)))) toata saptamana

eu nu as folosi cuv "romantic" ci mai degraba "intelegere" sau mai bine zis "sa stii sa renunti".

viata nu mi-a permis sa visez cu ochi deschisi....sunt f realista.....dar in acelasi timp fac si eu parte ca numitul niky si facasebors din randul celor care ar face nebunii doar pt fan....

de ce intelegere si renuntare????? pt ca at cand e meci la tv sau folin vrea la comp, eu ma ridic si cedez fara sa imi spuna ....renunt chiar dc as fi vrut si eu compul sau tv-ul......ideea e sa stii sa lasi de la tine fara sa reprosezi apoi.

nu pot sa nu va spun o faza haioasa ...eram in anul 2 de fak...folin tot ma batea la cap sa fac placinta, si chiar nu aveam cand......intr-o zi am zis gata ii fac placinta si sa vezi ce fata face:D .....am lasat tava afara pe scaun sa o vada, insa nu am fost acasa cand a venit......cand am ajuns acasa mi-a spus ca a ramas blocat cand a vazut tava cu placinta si a zis ca am inebunit::)))))

nu am pretentii sa imi deschida usa...sa care sacose....dc vine cu flori acas cred ca spun eu ca a patit ceva:)))))) dar in ac timp......fratilor exista 1 martie, 8 martie...mai bagati si voi alte zile pt flori....:D

insa dc ma ajuta la tb in casa asta inseamna ceva pt mine...cand spun tb ma refer ca isi pune singur de mancare, isi spala dihorii singur:D ...si chiar unele lucruri marunte le face si sunt multumita...

ideea e ca tb sa ne intelegem......va doresc la toti numai bine

malia
 
Comentariu adaugat de marcel in data de 02-02-2008, ora 19:26:42
Malia...tu chiar esti fata????...neaparat tre sa ne intalnim sa-ti fac o cinste pt ce ai scris aici!..multumesc pt comment.
 
Comentariu adaugat de anca in data de 03-02-2008, ora 22:20:34
Of, Marie ca bine le zici....dar Marcelino, sa nu intelegi ca numai Iulia ar trebui sa renunte la tv sau la comp....e vice versa...ca n-o fi paguba mare daca pierzi un meci...;)si stai sa vezi ca maine poimaine Achi se face mare, si o sa-si ceara drepturile:)) Atunci sa te vedem;) Respect, frate!You're the best!!!