Sex si casatorie - cat de departe este prea departe

Invita un prieten:   Mail YM
E-mail moderator:  Mail

Sex si casatorie - cat de departe este prea departe "Esti invechita! o apostrofara prietenele sale. Sa ai 22 de ani si sa nu fi experimentat niciodata sexul cu un baiat? De pe ce planeta vii? Azi toata lumea face asta! Doar bunica se mai ingrijea de virginitate la casatorie!"
Argumentele au continuat ca o ploaie jignitoare. Marina isi infunda capul intre umeri fara sa poata sa se apere. Era credincioasa si stia sigur ca Dumnezeu condamna sexul inaintea casatoriei. Dar cum putea explica asta colegelor sale de facultate care schimbau prietenii ca pe sosete?!
Se urca intr-un maxi-taxi vrand sa ajunga cat mai departe: "Sexi, sexi, stiu ca ma vrei..." urla radio-ul masinii iar cativa calatori murmurau veseli melodia. A vrut sa se refugieze urmarind ceva la TV. "Inima de tigan", stiri despre violuri si ce parteneri mai au in ultimul timp VIP-urile...A vrut sa discute subiectul cu fratele sau mai mare. Nu era in camera dar nu i-a fost greu sa observe de sub pat un colt al ultimului numar din Play Boy. Parca traia un cosmar!
A gasit: va discuta pe mess cu Katy, prietena ei cea mai buna. Doar si Katy se duce la slujbele unei biserici si ea o sa-i impartaseasca valorile. Katy era online, ca de obicei.
"Salut ... vreau sa te intreb ceva"
Fata i-a raspuns cu o ploaie de mutrite zambitoare.
"Tu te-ai culca cu un baiat inainte de casatorie?"
20 de inimioare si apoi: " Ce ai fato? Te-ai indragostit?"
"Nu, fii pe pace. Doar vreau sa stiu parerea ta."
Pauza. Prietena ei se gandea. Poate o sa-i dea un sfat bun, doar e cu un an mai mare decat ea.
"Pai, veni raspunsul electronic, ce sa-ti zic, friend... La biserica au zis ca e pacat. Dar eu nu-s o incuiata. Imi place sa arat bine, sa am prieteni, sa ies cu ei, sa ne pupam... sa cunosc in felul acesta ce inseamna baieti, cum gandesc ei. Ce-i rau in asta? Atata timp cat nu ajungi in pat. Dar trebuie sa fii tare cu baietii, ca ei nu prea stiu cand sa se opreasca. Sa stii cand sa zici STOP pana nu ajungeti prea departe."
Marina facu o pauza lunga. Apoi, apasand rar butoanele tastaturii, intreba ingrijorata:
"Cat de departe este prea departe?"
Voi ce sfaturi i-ati da? Ce i-ati raspunde la intrebare?




Comentariu adaugat de [email protected] in data de 20-06-2008, ora 11:54:59
hmmm...nici nu trebuie sa ajunga sa puna intrebarea asta, nu conteaza ce spun "prietenii" trebuie sa faci ce iti spune inima si Dumnezeu,stiu ca e greu sa ajungi la o anumita varsta si "prietenii" te critica k nu ai facut aia sau aia dar nu tre' sa iei in considerare ce spun ,gandeste-te la ce spune Dumnezeu.Cat despre intrebare... odata ce ai inceput o relatie si ai ajuns de v-ati sarutat,atunci poti sa zici e destul de departe....
 
Comentariu adaugat de elena in data de 20-06-2008, ora 12:26:57
daca compar apropierea de cineva de sex opus cu apropierea de o prapastie (pentru ca prezinta si asta o marja mare de pericol) atunci i-as spune: esti in pericol mai departe sau mai aproape de marginea prapastiei? cat de aproape ai veni de margine? pana unde te simti in siguranta? atentie, chiar daca pare sigur, malul oricand se poate rupe si poti cadea. oricat ar sustine cineva ca fetele se pot controla, nu e bine din doua motive: 1. si ele au hormoni si s-ar putea sa scape franele si 2. nu e bine sa te joci cu sentimentele nimanui.
daca nu merge si ai ajuns pana la saruturi, cu ce ochi te vei uita la persoana aceea sau ea la tine, cand treceti pe strada unul pe langa altul si tu esti cu altcineva de mana? cred ca trebuie sa intram in casatorie curati, neintinati, neirositi in alte relatii, cu inima (si trupul) neimpartite.
 
Comentariu adaugat de antzushk in data de 20-06-2008, ora 16:58:59
...Foarte bine a punctat elena...A facut o comparatie foarte buna.. Nu poti sa-i schimbi ca pe sosete,...
 
Comentariu adaugat de raimonbrasov in data de 20-06-2008, ora 17:40:53
nu te poti juca cu dumnezeu el nu face compromisuri legalizeazati relatia si nu se mai opune nimeni daca nu vrea sa se casatoreasca cu tine atunci vrea sa profite de tine
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 21-06-2008, ora 08:51:34
Ca sa ai o relatie cu cineva trebuie sa fii responsabil,nu un sarut nevinovat te duce la pierzanie,ci ce se intampla dupa el ,urmarile faptelor tale,de la un sarut ajungi la 2 ,3.....1000,si nu doar cu un baiat,cu 10,si atunci apre sentimentul de vinovatie,de tradare fata de tine,si tu fetitzo pe tine,sufletul tau trebuie sa tzi-l pazesti,nu trupul.Si este inevitabil ca atunci cand trupul tau este ranit,pentru ca tu nu itzi potzi controla sentimentele ca esti doar un copil si spui ca faci dragoste,dar nu stii ce e dragostea,si atunci te pierzi.....Si o mai cauti in alta parte,si in alta parte.....si cand o vei gasi vei spune,vai de ce nu am gasit-o mai devreme?Raspunsul este ca mai devreme nu erai pregatita pentru dragoste,de aceea n-ai gasit-o.Deci fetelor,baietilor,inainte e casatorie,ocupatzi-va dece este pentru voi,si cand vetzi fii destul de maturi sa avetzi o relatie,sa o avetzi dar in Dumnezeu.Si fitzi stapana pe inima si mintea ta-asa i-as fii raspuns fetei daca ma intreba pe mine.
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 21-06-2008, ora 11:04:05
Omul este creat de Dumnezeu ca o fiinta complexa nu doar cu trup fizic ci si cu suflet, intelect, emotii, o viata sociala. Sexul premarital afecteaza toate acestea! Amatorii de "placeri de o noapte" nu realizeaza la ce pericole se expun.
Fizic- dincolo de faptul ca anumite lucruri pe care le-a pus Domnul special pentru viata sexuala in familie si care, prin sexul premarital nu vor mai fi niciodata la fel, mai exista o multime de alte pericole: SIDA, sifilisul, hepatita, alte boli cu transmitere sexuala. De asemenea sarcinile nedorite care atrag dupa sine alte pacate si nenorociri. S-a demonstrat stiintific ca nu exista mijloace de protectie 100% eficiente contra acestora. Cand Uganda, care a pierdut o generatie, practic milioane de oameni din cauza SIDA, a promovat abstinenta si credinciosia in casatorie, numarul cazurilor a scazut la doar cateva procente (sub 5%). Acum, cand organizatiile internationale distribuie prezervative gratuite, 40-50% din gravidele testate au virusul mortal HIV. Inchipuiti-va ca si sotii lor, copiii care se vor naste.
Spiritual- dincolo de faptul ca Biblia califica clar ce este sex inafara casatoriei drept PACAT, la crearea femeii, Dumnezeu a spus in Gen 2:24: Deaceea va l�sa omul pe tat�l s�u �i pe mama sa, �i se va lipi de nevasta sa, �i se vor face un singur trup. Ei au fost creati trupuri fizice diferite si casatoria nu schimba asta; intelegem ca nu despre astfel de trup vorbea El, ci despre o unire a duhurilor lor si o unire in plan social. Sexul premarital sau inafara casatoriei duce, fara ca cei in cauza sa realizeze, la o unire a duhurilor lor. Inchipuiti-va de ce se distrug familii cand unul dintre soti incepe sa mearga la prostituate sau la alte persoane care sunt spiritual terminate din cauza a ceea ce practica. Nu este doar un simplu fapt fizic, ci se intorc "poluati", aducand cu ei intreaga atmosfera spirituala a celuilalt.
Emotional- primele care raspund la schimbarea climatului spiritual sunt emotiile. Multe persoane (mai ales fete) au declarat ca, dupa o relatie sexuala in care au fost perfect de acord, se simt ca dupa un viol. Uneori nu-si revin niciodata desi incearca sa se intoarca cu pocainta la Dumnezeu. Satan foloseste emotiile lor ca sa acuze aceste persoane. Casatoria ulterioara cu cel /cea cu care ai avut o relatie sexuala, nu schimba nimic. Imaginati-va ce incredere au unii in altii sotii care stiu cat de usor au cedat tentatiei inainte. Satan va aduce mereu banuieli, gelozii, incordare.
Casatoria in fata lui Dumnezeu este special creata ca sa ofere un cadru sigur pentru viata sexuala. La siguranta emotionala, sociala, se adauga binecuvantarea Lui care actioneaza in toate planurile. Asa ca fete si baieti dragi, ASTEPTATI!
 
Comentariu adaugat de beldeanioan in data de 21-06-2008, ora 17:01:43
Curat.....pur....diafan.....neprihanit sau murdar, intinat, spurcat....
Unde sunt toate acestea ? ori, mai corect, unde conteaza mai mult existenta lor : pe corpul nostru sau in mintea noastra, in sufletul nostru ?
Pentru ca aproape orice se spala daca este pe corp; detergenti pentru inima si suflet... aici e problema.
Daca ne amintim din Scriptura, de acea pilda cu omul Lui Dumnezeu caruia i-a fost pus in cos ca hrana toate lighioanele spurcate, invatatura fiind: "nu ceea ce inghite il spurca pe om, ci ceea ce scoate pe gura".
Cred ca traducerea ar fi corecta si in acceptiunea : "nu ce intra il spurca pe om, ci ceea ce iese il poate spurca".
Chiar si in randurile scrise de autorul temei se face referire la sexul fata/baiat, ca fiind incriminabil; ori sexul intre persoane de acelasi sex cum este ?
De curand doi prelati anglicani de acelasi sex evident, si-au unit destinele in biserica> au gresit sau nu?
In raspunsurile pe care le citesc , date de prerespondenti la acest subiect, gasesc cuvintele Mantuitorului, in raspunsul dat catre farisei : " FATARNICILOR, OARE DACA...."
In 2000 de ani, crestinismul a incercat sa faca din actul sexual un simbol al necuratului, si nu se opreste nici azi, neintelegand ca mai devreme sau mai tarziu, nevoia fiziologica a fiecarui tanar se va exprima ca atare, asa cum este lasat de Dumnezeu sa se exprime.
Deci, raspunsul meu la tema:
Fiecare om are o anumita incarcatura hormonala care influenteaza comportamentul sau; alimentatia este extrem de importanta, afrodiziacele influentand comportamentul. Deoarece scris este" daca te gandesti la pacat este ca si cum l-ai facut" e bine sa preintampini pacatul, dar nu trebuie sa "arzi" de dorinta pentru ca mintea omului se poate intoarce impotriva Domnului. daca doi tineri se plac si doresc cu adevarat sa aiba o relatie, luindu-si masurile de protectie necesare, e bine pentru organismul lor sa aiba relatia. Dar asta nu trebuie sa fie o moda sau un tel in viata. Fetele trebuie sa stie ca un sot care a fost el primul barbat in viata fetei, o va aprecia toata viata pentru statornicia ei, pentru caracterul sau puternic. As dezvolta subiectul dar nu stiu daca raspunsul "va trece". Poate alta data. Oricum, priviti in jur: cata vita de vie este, chiar daca puternicul rege Burebista a decis ca e un mare rau, o plaga pentru tara si a data ordin sa fie toata scoasa si arsa! Sau, mai recent, in America, cine-si mai aminteste azi de prohibitie ? Interdictiile date prin legi, ordine sau morala crestin-inchizitoriala au o singura menire: sa fie incalcate ! Regret ca suna altfel acest comentariu, dar va asigur ca vine din inima, ca o chintesenta a experientei mele, traite sau citite in cei peste 25 ani de scoala...
 
Comentariu adaugat de beldeanioan in data de 21-06-2008, ora 17:10:04
Ma simt dator sa subliniez: indiferent de decizia pe care o luati, incercati sa va asigurati mai intai ca e decizia vostra, nu faceti un lucru pentru ca asa a facut prietena sau prietenul, ca sa ati vazut la televizor ori e indemnul cuiva. Si, poate o clipa de gandire lucida si o rugaciune catre Cel de Sus va ajuta sa luati decizia corecta pentru voi.
Bunul Dumnezeu sa va aiba in paza !
 
Comentariu adaugat de noname in data de 24-06-2008, ora 16:19:49
nu pot sa nu intervin in aceasta discutie. dl beldean ioan cred ca face o mare incurcatura. dumnezeu a facut si omul si sexul. dumnezeu ne-a creat cu aceste nevoi. dumnezeu a facut ca sexul sa fie in casatorie, el condamna relatiile sexuale in afara casatoriei. te rog sa citesti din biblie ca vad ca ai pus acolo niste referinte, si sa vezi ce spune dumnezeu despre casatorie si ce spune despre relatia dintre un baiat si o fata necasatoriti. dumnezeu a pus in noi aceasta nevoie de a avea relatii sexuale. cand aceste dorinte sunt puternice nu trebuie sa le dam drumu, scuze de aceasta parenteza (dar animalele cand au un impuls sexual, ii dau drumu). Dumnezeu ne-a facut oameni dupa chipul si asemanarea lui si ne-a dat puterea de a alege.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 24-06-2008, ora 16:44:01
Am primit acest comentari pe e-mail-ul meu ,si vi-l trimit si voua sa va spunetzi parerea:
buna ziua! nu reusesc sa intru pe site pentru a face comentarii, asa ca am simtit nevoia sa vorbesc cu cineva. dragilor, am si eu o intrebare, initiatorii acestui site si cei care comenteaza fac parte din care cult religios? iertati-ma, dar sunteti de o indoctrinare mult prea mare. pe mine ma sperie ca in anul 2008 lumea sa aiba o asa parere despre sex. se pare ca pentru voi, femeia e un obiect producator de copii. oare va ganditi ca poate doi oameni nu se potrivesc in pat? va ganditi ca doi oameni se casatoresc si apoi isi dau seama ca viata lor sexuala e ZERO?pentru voi, sexul, dragostea, e doar pentru a face copii? eu nu spun ca trebuie sa existe libertinaj, dar atat timp cat doi oameni se iubesc, se respecta, care e problema, de ce sa nu faca dragoste? .......pentru ca asa scrie in Biblie? voi credeti ca o sa ajungeti in focul iadului daca faceti dragoste? pentru mine , a face dragoste cu omul pe care-l iubesc (desi nu sunt casatorita ), inseamna cel mai frumos moment. Si ce daca o sa ne despartim? asa a fost sa fie, poate nu ne-am potrivit.dar macar am vazut inainte de a ne casatori, de a face nunta , de a ne lega in fata lui D-zeu. de ce sa trecem printr-un divort sau mai rau sa traim langa un om cu care nu suntem fericiti? inteleg ca pentru voi casatoria este foarte importanta, dar asta nu inseamna ca trebuie sa ne reprimam sentimentele doar pentru ca asa scrie in Carte. e foarte gresita parerea ca daca faci dragoste inaintea casatoriei baiatul n-o sa te mai ia in casatorie. dar va intreb, daca baiatul face inaintea casatoriei, care-i diferenta?fetelor, invatati sa fiti mai independente emotional, mai realiste.cat de departe este prea departe?,,,,,,,,,asta stabiliti voi, sufletul vostru va spune.te rog din suflet daca se poate sa postezi tu pe site comentariul meu. poate nu e intru credinta voastra, dar as vrea sa fiu criticata , sa vad care sunt greselile mele.multumesc!From: "Sara Sara"
 
Comentariu adaugat de elena in data de 24-06-2008, ora 17:24:46
Cine-a spus ca sexul e ceva murdar, ca e unealta lui Satan? Voi asta ati inteles din ce am spus noi? Dar noi nu am intentionat deloc sa spunem asta! Dupa parerea mea, sexul este implinirea suprema de care omul poate avea parte pe acest pamant (in afara implinirilor spirituale). Dar Dumnezeu a lasat un cadru potrivit pentru asta: casatoria. Nu pentru ca e El absurd si nu vrea sa ne lase libertatea experimentarii, ci pentru ca vrea sa ne protejeze si pentru ca vrea ca urmasii nostri sa se nasca intr-un cadru legal care sa le asigure o dezvoltare sanatoasa si acceptabilitate sociala. Cu fiecare legatura intima pe care o avem, lasam in urma ceva important din noi. Atunci cand ne vine randul sa ne casatorim, nu mai suntem ceea ce am fost creati sa fim, ci ramane doar o ramasita din noi. Daca pretindem ca iubim persoana cu care suntem, atunci trebuie sa fim in stare sa ne dorim o viata langa ea, stabilitate si credinciosie. Daca nu vrem asta, de ce mai suntem impreuna? Spunea cineva ca omul are nevoi. E perfect adevarat. Dar mai mult decat nevoi, omul are ratiune. Partea aceea care ii spune ce e bine si ce nu, care ii spune ca acum e momentul pentru asta sau nu. Fiecare viata are etapele ei. Ar trebui sa le traim pe rand, asa cum le vine vremea.Sa nu facem sex daca nu suntem pregatiti pentru urmari. Daca nu suntem pregatiti pentru un angajament, pentru o familie. De ce incep oamenii relatiile cu sfarsitul? Pana la sex sunt multe etape de parcurs. Cine ne garanteaza noua ca daca partenerul este potrivit din punct de vedere sexual, va fi in stare sa ne si sustina financiar, emotional, va fi langa noi daca vom pati ceva, daca ne vom imbolnavi, sau alte lucruri care se intampla. Angajamentul casatoriei are un rost. Acela de a ne asigura siguranta, de a ne asigura ca celalalt va fi langa noi si la necaz si nu va da bir cu fugitii, pentru ca viata nu e facuta numai din nopti pasionale, ci si din multe dureri, pierderi, provocari. Nu este inutil si neconstructiv sa ne aruncam in relatii fara viitor? Nu spun ca un act tine doi oameni impreuna, dar pana la act sunt pasi de facut, in care vei afla ce hram poarta omul acela. Sara, draga, noi suntem crestini. Adica oameni cu frica de Dumnezeu. Daca purtam nume diferite, o facem ca sa ne putem deosebi doar prin forma de inchinare sau de adunare, dar avem acelasi Dumnezeu. Dumnzeul nostru iubeste familia. El a creat-o. Stie ca relatiile pasagere rup bucati din noi si ne aduc suferinta. La fiecare schimbare, despartire, lasam ceva din noi in urma. De ce ne trebuie asa ceva? Pentru ca nu suntem informati! Daca tu crezi in Dumnezeu, inseamna ca ai auzit ca in Biblie spune:"Ce legati pe pamant , este legat in cer". Cand incepem o relatie, ne luam angajamente, ca vom face asa sau asa.... Chiar daca nu incheiem acte, ne legam de omul acela. Ce-i dam, nu mai poate fi luat inapoi. Rezervorul nostru emotional se goleste. Cu ce-l umplem? Cu alte relatii ratate? Sara, draga, ca orice fiinta creata de Dumnezeu si tu meriti sa fii fericita. Asa ca sa stii ca nu ajungi in focul iadului daca faci dragoste cu omul pe care il iubesti, ci daca nu asculti de Dumnezeu. Daca mai stai pe langa noi, poate afli mai multe despre asta. Cu mare placere as mai vorbi cu tine, dar nu stiu unde sa te gasesc. Nici nu stiu daca am voie sa-mi las adresa aici. Asa ca, daca tii legatura cu noi, poate reusim sa dam una de alta. Iti doresc numai bine, Elena.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 24-06-2008, ora 17:28:14
Ca sa imi completez parerea in cuvinte pe intelesul tuturor am sa va dau un exemplu simplu:
Atunc cand asteptzi masa si tzi-e foame,mananci repede ceva,un aperitiv,apoi tot ciugulesti iar cand masa va fii pusa tu vei fii satul deja,dar vei manca,dar asa ,nu cu pofta....Pt cei acre sunt de acord cu sexul inainte de casatorie
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 24-06-2008, ora 21:09:49
Imi place ca oamenii au inceput sa-i dea deja "sfaturi" Marinei. Parerile sunt impartite si ma asteptam la asta. Unii sunt surprinsi ca sunt si oameni contra sexului premarital. Scumpi baieti si fete as vrea sa va spun doar atat: ma rog ca partenerul/a voastra iubita cu care va veti gandi sa faceti insfarsit un legamant sa nu considere ca si adulterul (sexul cu alte persoane decat sotia/sotul) e o dorinta simpla carnala si care trebuie musai implinita, oridecate ori le vine, cu oricine. Pentru ca lipsa de valori si inhibitii (cum le numesc unii)nu se va incheia in fata unui primar sau la o biserica la care ajungem doar la botez, casatorii si inmormantari. nu veti arde in iad dar veti fi pe aproape cand veti descoperi asta.

Pe de alta parte ma mira sa vad cum lumea de astazi incearca sa desparta trupul de suflet- cu trupul faci ce vrei, are dorintele lui, nevoile lui, un fel de animalut caruia trebuie sa-i dai ce-si doreste, oricand, orice (sex, mancare fara masura, tigari, droguri, alcool etc). Cu sufletul e altceva, poate exista, poate nu, nu este afectat de ce facem in trup... sa ne distram in viata asta! zic multi.
Gresit! Dumnezeu spune clar in Biblie ca sexul nu e o pofta ce trebuie satisfacuta la intamplare: 1Corinteni 6:13 "M�nc�rurile s�nt pentru p�ntece, �i p�ntecele este pentru m�nc�ruri. �i Dumnezeu va nimici �i pe unul �i pe celelalte. Dar trupul nu este pentru curvie: el este pentru Domnul, �i Domnul este pentru trup."
E adevarat ca daca nu crezi in Dumnezeu, esti orbit de spiritul inselator al lumii acesteia, ajungi sa fii prizonierul a ceea ce faci si sa nu vezi adevarul.

Cel mai mult ma intriga cei care incearca sa foloseasca Biblia ca sa-si sustina ereziile si curviile. Daca ati citi mai bine ati vedea ca Dumnezeu le-a poruncit evreilor ca persoana prinsa curvind sa fie omorata cu pietre, asa de grava era fapta. "Sa nu curvesti" este una dintre cele 10 porunci valabile pentru toti crestinii indiferent de cult. Copiii nascuti inafara casatoriei erau considerati blestemati: Deuteronom 23:2 "Cel n�scut din curvie s� nu intre �n adunarea Domnului, nici chiar al zecilea neam al lui s� nu intre �n adunarea Domnului"; sau in cartea Osea 2:4 "Nu voi avea mil� de copiii ei, c�ci s�nt copii din curvie".
Sexul nu este de la Satan, este de la Domnul destinat casatoriei, pentru a lasa urmasi dar si pentru ca cei doi sa se bucure unul de altul. Dar cel rau il foloseste inafara casatoriei ca sa indeparteze oamenii de Dumnezeu: Osea 5:4 "Faptele lor nu le �ng�duiesc s� se �ntoarc� la Dumnezeul lor, c�ci un duh de curvie este �n inima lor, �i nu cunosc pe Domnul!"
Veti spune ca Isus a iertat niste desfranate; e adevarat dar ele nu s-au reintors la ceea ce practicau inainte. Si Noul Testament condamna in continuare curvia si relatiile homosexuale:
Romani 1:26-32 "Dumnezeu i-a l�sat �n voia unor patimi sc�rboase; c�ci femeile lor au schimbat �ntrebuin�area fireasc� a lor �ntr-una care este �mpotriva firii; tot astfel �i b�rba�ii, au p�r�sit �ntrebuin�area fireasc� a femeii, s'au aprins �n poftele lor unii pentru al�ii, au s�v�r�it parte b�rb�teasc� cu parte b�rb�teasc� lucruri sc�rboase, �i au primit �n ei �n�i�i plata cuvenit� pentru r�t�cirea lor.Fiindc� n-au c�utat s� p�streze pe Dumnezeu �n cuno�tin�a lor, Dumnezeu i-a l�sat �n voia min�ii lor blestemate, ca s� fac� lucruri ne�ng�duite.Astfel au ajuns plini de ori ce fel de nelegiuire, de curvie, de viclenie, de l�comie, de r�utate; plini de pizm�, de ucidere, de ceart�, de �n�el�ciune, de porniri r�ut�cioase; s�nt �optitori,b�rfitori, ur�tori de Dumnezeu, obraznici, trufa�i, l�ud�ro�i, n�scocitori de rele, neascult�tori de p�rin�i,f�r� pricepere, c�lc�tori de cuv�nt, f�r� dragoste fireasc�, ne�ndupleca�i, f�r� mil�.�i, m�car c� �tiu hot�r�rea lui Dumnezeu, c� cei ce fac asemenea lucruri, s�nt vrednici de moarte, totu�i, ei nu numai c� le fac, dar �i g�sesc de buni pe cei ce le fac."
Suna cunoscut, nu: e bine sa faci ce simti si cei care nu se alatura multimii gandeste invechit. De fapt, cum vedeti mai sus, curvia e doar o cursa prin care Satan pune stapanire pe inimile si sufletele noastre. Restul pacatelor si blestematiilor vin dupa aia, la fel de natural. Si daca mintea unor oameni le spune ca Biblia si tot ce ne spune Dumnezeu in ea e doar o "carte", ca a trai crestineste si nu in pacat inseamna "reprimare a sentimentelor", "oprirea a ceea ce organismul are nevoie" etc, Dumnezeu chiar ii lasa in blestematiile mintii lor si in mainile celui rau caruia au ales sa-i slujeasca.

Deci nu inseamna a trai a trai dupa cum Dumnezeu vrea sau a trai dupa moda de azi; inseamna a sluji lui Dumnezeu prin ceea ce facem sau lui Mamona (Satan, cel care controleaza lumea asta. Nu exista a treia varianta. Ganditi-va doar cui ii slujiti? De la cine va luati principiile de viata? In mana cui va puneti viitorul vostru, al familiei, al copiilor si viata voastra vesnica? Cine va va spune cat de departe este prea departe: cercul de colegi, prieteni, filmele, revistele, siturile de pe internet, propria minte?
Nu trebuie sa-mi raspundeti mie ci Domnului. Ganditi pentru voi pentru ca acestea sunt alegeri individuale. Deschideti-va mintea si inima nu ca sa fi-ti "criticati" cum spune Sara mai sus ci ca sa aflati adevarul, sa nu mai traiti in minciuna.
 
Comentariu adaugat de noname in data de 25-06-2008, ora 09:32:02
eu sunt casatorit de 1 an. nu m-am casatorit cu sotia mea ca sa fac copii, nu m-am casatorit cu sotia mea ca sa pot face sex, nu m-am casatorit pentru ca asa spune nu stiu cine. M-am casatorit pentru ca o iubeam pe sotia mea si pentru a-mi arata dragostea 1.spiritual, 2.sufletesc, 3.trupesc asa cum spune creatorul nostru trebuie sa fie in cadrul casatoriei. Suntem foarte fericiti, avem fiecare siguranta ca nu vom pleca unul de linga celalalt. Dragostea este cea mai importanta, dar in casatorie trebuie sa faci si un angajament fata de partener ca vei linga el si la bine si la rau.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 30-06-2008, ora 03:26:54
lol :) (ploaie de mutre zambitoare)
Una la mana, fata respectiva trebuie intebata ce vrea sa faca ea cu respectiva relatie. Sa zicem ca raspunsul este "casatoria" desi asta e un raspuns idilic (mutre zambitoare). Daca fata vrea relatie ptr casatorie atunci ii bun si clar: Sa se cunoasca cu respectivu baiat in "limitele legale" impuse de Biblie. Nu poti sa iti pui foc in san fara sa te arzi. Nu poti sa zici ca "lasa ca ma opresc eu". Doar .. "cunoasteti-va unul pe celalalt" In grup, in familie, nu sub copaci si dupa ghiveciuri de flori mai late de jumate de metru. (a se intelege "Scaieti").
Doi la mana, evita contactul fizic .. neaparat, mai ales la baieti ... e o adevarata durere. Nu trebe neaparat sa ne cunoastem unul altora Ph-ul pielii.
Si trei la mana, constiinta, Duhul lui Dumnezeu iti spune FOARTE CLAR unde sa te opresti si pana unde ai voie sa mergi asa ca sa nu ne mai ascundem dupa motive si scuze gen "putem sa facem aia, dar nu pe aia, ailalte da nu pe cealalta". Dumnezeu ne vrea sfinti... nu jumate sfinti! :) nici macar 99% :P (ploaie de mutre fericite) :)))))

PS: nu's o persoana legista nici libertina .. numai spun ceea ce constiinta mea STIE FOARTE CLAR! :)

Succes Marina fata in decizia ta! :)
 
Comentariu adaugat de beldeanioan in data de 07-07-2008, ora 00:30:20
Comentarii, comentarii.....

le citesc si ma gandesc cam ce varsta au cei care scriu, cum or fi aratand si, mai ales ce fac ei in si cu viata lor.
Adevarat este : "nu face ce face invatatorul ci fa ce spune acesta" numai ca si aici se aduc sumedenie de "judecati de valoare"; multe seamana cu cele care au dus la arderea pe rug a cca o jumatate de milion de oameni !
Ma uit la zelul credintei pe grupe de varsta : acesta creste intens semnificativ dupa 60 de ani indiferent de confesiune!
Poate dezamagesc, dar cred ca articolul si comentariile prezente sunt o muzica pe care cei carora li se adreseaza nu o aud> pur si simplu nu au timp de astfel de "chestii".
 
Comentariu adaugat de noname in data de 07-07-2008, ora 09:05:05
scuze pentru a trai o viata dupa poftele firii pamantesti.
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 08-07-2008, ora 18:33:35
imi pare rau ca te dezamagesc ioan, dar credinta nu are varsta. cei care judeca principiile crestine sunt, intradevar cei care nu vor sa auda, asa cum spui tu. Nu suntem aici ca sa-i judecam, Dumnezeu este cel care condamna comportamentul libertin. Dar suntem aici sa spunem ca exista speranta si pentru ei, daca decid sa nu mai pacatuiasca. Si sa le mai spunem ca, desi diferiti de turma, exista inca oameni care traiesc dupa reguli biblice in aceste timpuri. fie ca Domnul sa deschida ochii celor care aleg sa vada doar anumite aspecte ale vietii.
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 28-07-2008, ora 16:25:55
ma pregatisem sa-i raspund Marinei, am vrut s-o felicit ca pana la 22 de ani nu s-a lasat impinsa de generatia "fast food" spre experientele sexuale. am renuntat dupa ce in comentariile ce le-am citit an gasit expresii ca "nevoie sexuala", "potrivire in pat", "morala crestin-inchizitoriala","a face dragoste". Am gasit si comentarii demne de promovat in randul tinerilor dar si unele pareri care m-au determinat sa mai lungesc shirul comentariilor.

vreau sa va intreb ce inseamna nevoie sexuala, unde ati citit ca ar exista asa ceva? in literatura de specialitate, atat in piramida nevoilor dupa Maslow cat si in cele 14 nevoi fundamentale dupa Virginia Henderson, am cautat, le-am intors pe toate partile si nu am gasit nimic despre o asa numita nevoie sexuala, cel mult instinct sau impuls sexual, dar acestea sunt tratate la zoologie. (scuzati-mi sarcasmul, nu ma pot abtine, desi nu ma cred mai destept, simt ca aceste lucruri trebuie sa fie dezbatute)

inca o expresie care m-a facut sa sar pe scaun, "potrivire in pat",ce inseamna asta atunci cand iubesti pe cineva? M-am pus in situatia in care as fi descoperit o "nepotrivire in pat" dupa ce am cunoscut-o din punct de vedere sexual pe sotia mea draga; eu cred ca dragostea reala este neconditionata de compatibilitatea sexuala, binenteles, daca vorbim de dragoste nu de alte impulsuri si atractii hormonale.

"morala crestina" a fost una dintre expresiile care m-au facut sa cred ca autorul comentariului ori nu este crestin (necunoscand cele 10 porunci), ori de dragul contradictiei a cautat argumente in sacul istoriei in loc sa ia Biblia si sa se bucure de lamurire din partea acesteia.

mai am o expresie in jurul careia voi marsalui putin si sper ca nimeni sa nu interpreteze ceea ce scriu ca o ofensa. "a face dragoste", ma gandesc la incompatibilitatea dintre ceea ce intelege romanul prin aceasta expresie si ce este ea practic. s-o luam la pas, dragostea, este un sentiment de afectiune si devotament, o exteriorizare a altruismului o daruire direct proportionala cu maturitatea individului nu cu pasiunea lui fata de cealalta persoana, iar a face dragoste este o sete inpulsiva de a avea o satisfactie sexuala. acum judecati voi, cei care incercati sa dati prin noroi principii, credinta si libertate in Hristos, cei care considera abstinenta un jug si pe cei care o imbratiseaza niste indoctinati. voi privi cu respect de fiecare data cand voi avea ocazia sa vad oameni care-si respecta viitorul mire sau viitoarea mireasa printr-o abstinenta sexuala. cum v-ati simti ca sa primiti un buchet de flori stiind ca acesta a fost luat de pe un mormant, a fost folosit deja cu o alta ocazie, cum v-ati simti ca partenerul de viata sa va tot compare din punct de vedere sexual cu alte partenere pe care le-a avut inaintea voastra, iar dupa casatorie, dupa ce pasiunea ar pierde teren in fata rutinei, ce ati face, ati cauta alte aventuri pentru a fi satisfacuti?

un lucru e clar, dragoste se ofera nu se cere sau pretinde, iar relatia sexuala de multe ori nu are legatura cu dragostea (inainte de unirea celor doi dupa cuvantul lui Dumnezeu). am auzit expresia "legalizarea relatiei", nu documentul imi da unda libera ca sa am relatie sexuala cu sotia mea ci Dumnezeu care a instituit casatoria, in Genesa. bine inteles, din punct de vedere al legislatiei tarii in care traim, dupa legiferare se primeste si binecuvatarea.
daca am fost caustic, va rog sa ma iertati, daca am spus ceva neinteles, va rog sa ma intrebati, ce trebuie sa subliniez, este ca pe langa parerea , aici este si convingerea si principiile si credinta mea, cu respect, Daniel
 
Comentariu adaugat de matza_jigarita in data de 28-09-2008, ora 14:11:51
Sexul e ceva foarte placut, daca il faci cu cine stie cum se face. Nu vad ce are religia impotriva sexului. Interventia ei impotriva sexului este o imbecilitate. Desigur daca nu stii cum e sa faci sex, sau l-ai facut cu cineva si nu ti-a placut spui tot felul de lucruri impotriva lui.

Va recomand sa faceti cat mai mult sex, este foarte placut, dar ca toate lucrurile in viata, daca nu stii cum se face, INVATA.

Desigur, daca nu esti deschisa la posibilitati, o sa ai parte de o viata sexuala anosta ce duce la plictiseala si, implicit, nu o sa-ti placa.
 
Comentariu adaugat de danaindia in data de 29-09-2008, ora 12:57:33
...no coment. ai dreptate, ar fi o imbecilitate si o lipsa de timp sa argumentezi cu cineva care are aceste conceptii.
cea mai mare durere a mea este ca o persoana care spune ca este profesor gandeste asa. fiti atenti parinti cine si ce se preda copiilor vostri!
 
Comentariu adaugat de matza_jigarita in data de 29-09-2008, ora 22:52:41
Uau, cata toleranta. Stai linistita cred ca copii stiu mai mult decat noi in materie de sex. Poate o sa se schimbe mentalitatea generatiilor viitoare cu privire la prieteni imaginari. Cel putin asa pare.

Cred ca ai ceva si cu homosexualii, fara indoiala, nu? Toleranta asta crestina, intotdeauna m-a impresionat. Petitii impotriva homosexualilor, religia in scoli obligatorie, scoaterea lui Darwin din scoli. TOLERANTA cu catuse draga mea. Toleranta. Desigur voi cand va referiti la toleranta, va referiti la toleranta fata de voi, nu? Ca reciproca nu e adevarata mai niciodata.
 
Comentariu adaugat de noname in data de 30-09-2008, ora 08:58:10
care este diferenta dintre un animal si un om daca amindoi cand simt impulsul sexual cedeaza? cine/ce esti tu? (nu te intreb cum te cheama, ce faci) Te intreb daca stii cine esti tu?
 
Comentariu adaugat de [email protected] in data de 31-08-2011, ora 12:45:11
Poruncile lui Dumnezeu nu sunt destinate distrugerii fericirii omului. Ele sunt date pentru a ne proteja si pentru ca ascultandu-le sa experimentam maximul de fericire si implinere. Nimeni nu poate lupta impotriva legilor fizice fara a suferi consecintele (Ex: legea gravitatiei, regulile de circulatie). Dumnezeu este un arhitect desavarsit si El face totul frumos, placut, perfect. Cu totii ne bucuram de faptul ca exista anotimpuri, de faptul ca exista anumite limite ale Marilor si Oceanelor, si totul este creat pentru a da vietii frumusete, culoare, farmec, diversitate. Si atunci cand din anumite cauze, unele limite impuse de Creator sunt deapsite, se intamla mari tragedii si multi oameni au de suferit. Focul este extraordinar atunci cand este controlat. Savuram o mancare delicoasa care a fost gatita cu ajutorul focului. Cand afara este foarte frig, focul ne ajuta sa avem momente cat mai placute in familie, dar si in acez caz focul are anumite limite. Cel ce vrea distrugerea omului si nefericirea lui este Diavolui. El este un mincinos si tatal minciunii. El de la inceput a cautat sa-l minta pe om in legatura cu cine este Dumnezeu. Diavolul nu are puterea de a crea nimic, ci el nu stie decat sa distruga. El cauta ca cele mai mari minunatii si frumuseti create de Dumnezeu sa le perverteasca si sa le coboare la stadiul de gunoaie. As fi bucuros ca atunci cand un om face o afirmatie cu privire la actiunile lui, sa aiba curajul sa spuna si cel putin o consecinta a lor. Fiecare este liber sa faca ce vrea si ce ii place, dar acel lucru nu il priveste doar pe el si dupa asta nimeni nu mai are de suferit. Sunt milioane de copii orfani care si-au pierdut orice stralucire din privire si din cauza alegerilor cui sufera ei? Sunt atatea tineri care se considera fara nici o valoare din cauza divorturilor, si putem spune ca nu e nimeni de vina? Astea sunt doar doua consecinte ale trairii fara limite in domeniul sexual! Dumnezeu niciodata nu a intentionat sa existe atata suferinta si uraciune! Nebunia omului �i suce�te calea, �i apoi c�rte�te �mpotriva Domnului cu inima lui. –Psalmul 37 cu vers.7! Asa spun foarte multi oameni astazi: "daca se intampla atat de multe tragedii,unde este Dumnezeu?" Dumnezeu sufera impreuna cu omul dar nu este El de vina, este vina noastra ca nesocotim sfaturile singurului care ne vrea cu adevarat binele si fericirea noastra!